عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ :
بازدید : 1754
نویسنده : وب سایت پی سی اید

بروزرسانی بایوس مادربردهای ASUS ( مدل های 2012 به بعد )

همواره قدم اول در بروزرسانی بایوس، مراجعه به وب سایت رسمی کمپانی سازنده مادربرد و دانلود فایل آخرین ورژن Bios برای مادربرد مورد نظر شماست.

برای این منظور ابتدا به سایت جهانی کمپانی ASUS به آدرس http://www.asus.com مراجعه و مطابق شکل زیر مدل مادربرد مد نظرتان را در قسمت Search سایت تایپ کنید. برای مثال ما به دنبال مدل P8Z77-V DELUXE می گردیم.

 

 

ملاحظه می کنید که پس از تایپ حتی بخش های ابتدایی مدل مادربرد، مدل های با نام های مشابه نشان داده خواهند شد.

سپس با کلیک کردن بر روی مدل مدنظرتان، به صفحه اختصاصی مادربرد مورد نظر هدایت خواهید شد. در صفحه مربوطه مطابق شکل زیر بر روی تب Support و سپس تب Download کلیک کنید.

 

 

در نهایت به انتخاب سیستم عامل مد نظرتان زیربخش های مربوطه نمایش داده خواهند شد. بر روی بخش Bios کلیک کنید و آخرین ورژن Bios رو دانلود کنید ( همواره آخرین ورژن در بالاترین بخش این قسمت قرار دارد).

 

 

توجه داشته باشید که فایلی که دانلود می کنید معمولا ZIP شده است. پس حتما پس از پایان پروسه دانلود آن را Unzip کنید.

حال نوبت اصل مطلب است! برای Update Bios مادربرد های Asus در حالت عادی 3 راه وجود دارد :

  • نرم افزار تحت ویندوز ASUS Update: بروزرسانی Bios توسط نرم افزار مخصوص و تحت محیط ویندوز
  • ASUS EZ Flash 2: بروزرسانی با استفاده از یک USB Flash و به واسطه محیط UEFI ( Graphic Bios )
  • ASUS Bios Updater: بروزرسانی و گرفتن نسخه پشتیبان از Bios توسط DVD راه انداز مادربرد و یک USB Flash تحت محیط Dos

 

چند نکته مهم قبل از شروع :

  • در هنگام بروزرسانی Bios هر گونه آنتی ویروس، firewall و هرگونه برنامه در حال اجرا را ببندید .
  • به هیچ وجه در هنگام بروزرسانی نباید تغذیه سیستم قطع شود ! قبل از این کار، وضعیت برق محل را چک کنید
  • اگر احساس می کنید که سیستم شما ویروسی هست ، توصیه می شود قبل از پاکسازی ، این کار را انجام ندهید
  • قبل از هر گونه عملیات مربوط به بروزرسانی Bios ابتدا تنظیمات Bios را به حالت پیشفرض ببرید ( Load Optimized Defaults )

 


 

نحوه بروز رسانی Bios با استفاده از نرم افزار تحت ویندوز Asus Update

برای این منظور ابتدا نرم افزار Asus Update را از روی DVD راه انداز مادربرد نصب کنید. این نرم افزار را از این لینک نیز می توانید دانلود کنید .

این نرم افزار این قابلیت را در اختیار کاربر می گذارد تا علاوه بر بروزرسانی Bios توسط فایلی که از قبل دانلود شده به صورت آنلاین نیز این پروسه را انجام داد. 

بروزرسانی توسط فایل از قبل دانلود شده

در این روش پس از اجرای نرم افزار ASUS Update در منوهای بخش پایینی نرم افزار قسمت Update را انتخاب کنید، سپس با انتخاب حالت Update Bios From File بر روی Next کلیک کنید. 

 

 

در مرحله بعدی از شما آدرس فایل Bios که دانلود کرده اید خواسته می شود. با کلیک کردن بر روی Browse و انتخاب فایل مد نظر بر روی Next کلیک کنید.

 

 

در مرحله بعدی از شما سوال می شود که آیا مایل به تعویض Bios Logo ( عکس نمایش داده شده در حین بوت شدن سیستم ) که بهتر از گزینه No را انتخاب کنید.

 

 

در نهایت با پیروی از دستورالعمل های نمایش داده شده توسط نرم افزار پس از چند دقیقه بروزرسانی به پایان می رسد و پیغامی با عنوان درخواست اجازه برای Restart شدن سیستم از شما پرسیده می شود و با تایید آن سیستم Restart شده و پروسه بروزرسانی Bios به اتمام می رسد.

 


 

بروزرسانی آنلاین

در این روش ابتدا آخرین ورژن Bios به صورت خودکار از سرورهای کمپانی Asus دانلود شده سپس بر روی مادربرد فلش می شود.

برای این منظور در نرم افزار ASUS Update پس از انتخاب گزینه Update ، گزینه Update Bios From Internet را انتخاب کرده و در انتها بر روی Next کلیک کنید.

 

 

سپس از میان سرورهای FTP موجود نزدیک ترین سرور به محل زندگیتان را انتخاب کنید. در این قسمت با انتخاب چک باکس های Enable Bios Downgrade و Automatically Backup My Current Bios به ترتیب قابلیت های Downgrade  کردن و تهیه نسخه پشتیبان از Bios فعلی نیز فراهم خواهد شد. پس انجام این مراحل بر روی گزینه Next کلیک کنید.

 

 

در مرحله بعد Bios های ارائه شده برای مادربرد مدنظر به ترتیب ورژن و تاریخ عرضه لیست خواهند شد. پس از انتخاب آخرین نسخه بر روی Next کلیک کنید.

 

 

در مرحله بعدی از شما سوال می شود که آیا مایل به تعویض Bios Logo ( عکس نمایش داده شده در حین بوت شدن سیستم ) که بهتر از گزینه No را انتخاب کنید.

 

 

در نهایت با پیروی از دستورالعمل های نمایش داده شده توسط نرم افزار پس از چند دقیقه بروزرسانی به پایان می رسد و پیغامی با عنوان درخواست اجازه برای Restart شدن سیستم از شما پرسیده می شود و با تایید آن سیستم Restart شده و پروسه بروزرسانی Bios به اتمام می رسد.

 


 

نحوه بروز رسانی Bios با استفاده از ASUS EZ Flash 2

در این روش ابتدا USB Flash حاوی فایل بایوسی که قبلا آن را دانلود کرده اید را به سیستم متصل کنید. توجه داشته باشید نوع File System فلش مورد نظر باید FAT 16/32 باشد.

سپس با فشردن کلید Delete در حین Boot شدن سیستم وارد محیط UEFI شده، سپس حالت Advanced Mode را فعال کنید و با انتخاب منوی Tool گزینه ASUS EZ Flash 2 Utility را انتخاب کنید.

 

 

پس از چند ثانیه با محیطی مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد .

 

 

با فشردن کلید TAB می توانید بر روی Drive های لیست شده سوئیچ کنید. با انتخاب Drive مورد نظر و فشردن کلید Enter با فشردن کلید های بالا و پایین فایل بایوس که از قبل بر روی فلش کپی کرده اید را انتخاب کرده و کلید Enter را فشار دهید. پس از چند ثانیه وقتی چک کردن فایل مورد توسط مادربرد به اتمام رسید از شما سوالی مبنی بر اجازه برای شروع فلش Bios پرسیده می شود. با تایید این سوال عملیات فلش بایوس شروع شده و درنهایت پس از چند دقیقه با اتمام عملیات فلش سوالی در مورد Restart شدن سیستم از شما پرسیده می شود. پس Restart شدن سیستم، عملیات بروزرسانی Bios به تمام رسیده است.

 


 

نحوه بروز رسانی Bios با استفاده از ASUS Updater

در این روش ابتدا USB Flash حاوی آخرین نسخه Bios مادربرد مد نظرتان را که قبلا آن را دانلود کرده اید را به سیستم متصل کنید. توجه داشته باشید نوع File System فلش مورد نظر باید FAT 16/32 باشد.

در مرحله بعد DVD راه انداز مادربرد را نیز در درایو نوری سیستم گذاشته سپس بلافاصله پس از روشن کردن سیستم و پس از مشاهده صفحه Post با فشردن کلید “F8” با منوی زیر روبرو خواهید شد ( Boot Devices ) 

 

در این منو با انتخاب گزینه SATA سیستم شما توسط DVD راه انداز مادربرد Boot خواهد شد.

پس از چند ثانیه منوی DVD راه انداز مادربرد را ملاحظه خواهید کرد. در این بخش گزینه FreeDOS command Prompt را انتخاب کنید.

پس از چند ثانیه سیستم عامل DOS بر روی سیستم شما اجرا می شود.

در این مرحله مطابق شکل بالا عبارت ":d" را تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید.

با این کار از درایو نوری ( :c ) بر روی فلش  ( :d ) سوئیچ می کنید.

سپس مطابق شکل زیر عبارت "bupdater /pc /g"  را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید تا وارد محیط Bios Updater شوید.


 

 

با فشردن کلید TAB می توانید بین قسمت های مختلف این بخش سوئیچ کنید و با فشردن کلیدهای UP/Down/Home/END نیز می توانید فایل مورد نظرتان رو که قبلا بر روی USB Flash کپی کرده این را انتخاب کنید.

در نهایت در انتخاب قایل Bios مورد نظر و فشردن کلید Enter سوالی همانند تصویر زیر نمایش داده خواهد شد.

با انتخاب گزینه Yes عملیات فلش Bios شروع شده و پس از چند دقیقه با اتمام عملیات فلش کلید ESC را فشار دهید و سیستم را Restart کنید. پس Restart شدن سیستم، عملیات بروزرسانی Bios به تمام رسیده است.

 

منبع:http://www.shahrsakhtafzar.com

پی سی اید

www.pcaid.ir

 

 


همراه با وب سایت آموزشی پی سی اید، حرفه ای شوید...!

نظر شما در مورد وب سایت pcaid چیست؟ (نظر سنجی جدید)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش حرفه ای رایانه و آدرس pcaid.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید. در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 372
تعداد نظرات : 251
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com